Seam Ream naar Vientiane (ergste rit ooit) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu Seam Ream naar Vientiane (ergste rit ooit) - Reisverslag uit Vientiane, Laos van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu

Seam Ream naar Vientiane (ergste rit ooit)

Door: Ruwan Henrichs

Blijf op de hoogte en volg Ruwan

04 December 2013 | Laos, Vientiane

Vanuit Seam Reap wilde ik naar Vienitane,

Vientiane is de hoofdstad van Laos en ligt in het noorden van Laos. Volgens de vrouw van mijn hostel duur de rit ongeveer 24 uur. dit moet je altijd ruim nemen (Cambodjaanse uren zijn heel anders, je moet bij elk uur minimaal een half uur optellen).
Ik ging er vanuit dat het ongeveer 30uur zou duren. Het mooie is wel dat je dwars door het landschap van Cambodja gaat dus ik dacht ach waarom niet ik neem de gok.

Verkeerd gegokt. Het was echter 200euro goedkoper dan vliegen maar dat was het niet waard (50euro koste een bus ticket).

We worden opgehaald door een redelijk grote bus met genoeg beenruimte. wel een beetje aan de oude kant maar dat maakt niet uit.
Na een rit van 5uur stoppen we. We moeten volgens de chauffeur een half uur wachten(dus een uur) en dan zouden we worden opgehaald.

Ik ben niet de enige, een groep van 25 man wil de zelfde kant op waaronder Cambodjanen. Daar komt dan eindelijk de bus, wat voor bus een minibus voor 10 personen. Dat gaat niet passen denk je?.
Nou dus wel met 25 man in de bus. Tassen worden achterop een trailer gebonden en gaan. 8 uur lang in een te kleine bus naar de grens met Laos. Aangekomen bij de grens moeten we een hostel in omdat de grens dicht is.
Opzich was dit niet zo erg omdat je dan even kan rusten.

De volgende ochtend worden we opgehaald door een goede bus. Hopla naar de grens en op naar Vientiane.

Visum is binnen, nu kan er niks meer mis gaan. Dus wel!! We zijn nog niet 100meter de grens over en de chauffeur rijd een geit aan(dood). De chauffeur wil de geit niet aanraken dus samen met een Australier til ik de geit van de weg en gaan verder.

Na een rit van 8 uur stoppen we opeens in het plaatsje Pakse(zuid Laos). Ik denk oke de chauffeur wil wat eten maar nee. Dit is de eindbestemming van de bus. Ik naar het loket waar een vrouw mij verteld over 4uur 7pm gaat je nacht bus. Het is de bedoeling dat je, je over 4 uur hier meld. Ik was woest. Niemand die mij die 4 uur iets vroeg of aan keek.

Oke de nacht bus in opzich een redelijk mooie bus tot je de bedden ziet. Op je ticket staat een nummer en elke ruimte heeft 2 nummers. De ruimtes/de bedden waren groot genoeg voor 1persoon of 2 laotiaanse mensen. Ik moest samen met Albert een Spanjaard een bed delen voor 12uur.

Na 7uur wordt ik ook nog ziek zwaar aan de schijt waarschijnlijk iets verkeerds gegeten bij een weg restaurant.
Wat een opluchting dat ik aankwam in Vientiane

Ik weet eigenlijk niet eens hoelang ik er over heb gedaan maar dit was echt meer dan 42uur. Dus als iemand dit in gedachten heeft........ kijk zelf maar

  • 04 December 2013 - 14:01

    Jeroen:

    Dit zijn de ervaringen die je nooit meer vergeet.
    Fantastisch toch, hoe anders zaken geregeld zijn in het buitenland.

    Genieten :-)

  • 04 December 2013 - 19:03

    Krispijn:

    Wat een verhaal gozer!
    Doet me denken aan een reis die ik heb gemaakt op Madagaskar.
    23 uur over 100 km. Wat een avontuur en frustratie zal dat zijn geweest!
    Dit neem je lekker mee en wordt een leuke anekdote op verjaardagen.
    Wel heavy wat betreft die geit. Koel verhaal en dat Ankor wat lijkt me wel wat. Geniet verder in Laos. Ik hoor je wel op de app. Kus homie!!

  • 04 December 2013 - 21:52

    Denise:

    Ha die ruwan..
    Jeetje wat een verhaal.. en wat een domper een tijdverspilling.. was de omgeving wel leuk om te zien of was dat ook minder na verwachting? Gelukkig ben je uiteindelijk bij je eindstemming gekomen.. geniet van het verdere avontuur en hopelijk is je vervolging van je reis wel naar wens! Xxx Denise

  • 05 December 2013 - 18:23

    Ruwan S.S. Henrichs:

    Het is heerlijk om te zien dat iedereen alles over zich heen laat komen. het maakt hun niks uit dat ze in een overvolle bus zitten.
    Dit wordt zeker een anekdote voor verjaardagen en familie gelegenheden. ´´hoe was Cambodja´´er was een bus rit............ maar Cambodja was leuk hoor
    Zie op mijn mobiel zware wind in NL code rood?
    Hier ook code rood alleen dan is het vanwege de korte rokjes :)
    Groeten xxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruwan

Rondreizende

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 223
Totaal aantal bezoekers 8098

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 29 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: