Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu Hanoi - Reisverslag uit Hanoi, Vietnam van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu

Hanoi

Door: Ruwan Henrichs

Blijf op de hoogte en volg Ruwan

05 November 2013 | Vietnam, Hanoi

Bij deze mijn eerste update:

Hanoi was een aparte ervaring.Bij aankomst op het vliegveld werdt niks gecontroleerd. Vervolgens naar een pin automaat waar ik 2.000.000 lokale munt opnam (was voor het eerst miljonair).Omgerekend was dit ongeveer 70$.

Hanoi zelf is niet zo groot, het centrum is vergelijkbaar met Almere. Alleen rijden er duizende scooters door de straten.
Het verkeer is het beste te beschrijven als de Kalverstraat op zaterdag (Amsterdam) alleen dan met scooters.

Dag 2 Hanoi was een drukke dag ik wilde die dag veel bezichtigen. Mijn eerste bezoek was aan de Hanoi prison of de Hoalo prison. Het was schokkend om te zien hoe de Fransen de Vietnamese strijders martelde. Vervolgens ben ik naar het noorden van de stad gelopen (vanaf de Hanoi prison in het zuiden naar het noorden was ongeveer 2.5 uur). Hier stond namelijk een Pagoda (een soort tempel), bij een Pagoda komen mensen om te bidden voor enkel hun familie. Toen ik aankwam was er net een seremonie aan de gang dit was een leuke ervaring.

Dag 3.

stond in het teken van het militaire museum van Hanoi. Hier was te zien hoe de vietnamese de oorlog hadden ervaren. Dit was een heel ander perspectief als in de Hanoi prison. toen ik terug naar mijn hotel wilden liep ik de verkeerde kant op. ik kwam op een veld waar een grote groep beginnende studenten vierden dat ze naar de Universiteit mochten. Iedereen vooral de meiden waren zeer mooi gekleed.

Op dag 2 had ik een Vietnamees meisje ontmoet die mij op haar scooter de stad liet zien.De laaste avond had zij mij mee uiteten genomen om de lokale specialiteiten te proeven. Ik heb het geweten, ik kan heet eten maar ik stond in vuur en vlam (zeer goed voor de luchtwegen).
Later die avond ging ik naar een voorsteling wat in het teken stond van de oude muziek van Vietnam.

Dag 5 was een lange vermoeiende reis van Hanoi naar Hue(wordt uitgesproken als Hhwwwee. Dit ligt in centraal Vietnam en duurde 14 met de trein.
In Hue verblijf ik 4 dagen.

Tot zover Mijn Reis

  • 05 November 2013 - 08:26

    Krispijn:

    He Ruwan,

    Vet verhaal en toffe foto's,

    Hoe bevalt het daar?
    Lekker weer, hoe zijn de slaapvertrekken, hoe gaat de communicatie met de locale bevolking, heb je veel last van je lichaam.

    Goed nieuws voor je..... Feyenoord staat boven Ajax!
    Ajax verloven van Vitesse 0-1 en Feyenoord met 0-2 van Cambuur.
    PEC-PSV 1-1. AZ boven aan!

    Gaat dus lekker.

    Hier lekker schijt kutweer, geniet er dus maar dubbel van.

    Kus en geniet!
    krispijn

  • 05 November 2013 - 09:46

    Hans:

    Hoi Ruwan,
    Wat eenschitterend begin van je reis! Al heel veel gezien en gedaan in een paar dagen. Zo te horen heb je voor je volgende reis al genoeg logeeradressen en je denkt toch niet dat er iemand is die gelooft dat je in vuur en vlam stond van het eten:) Heel veel plezier en dikke kus

  • 05 November 2013 - 10:08

    Ruwan:

    Haha. Het eten was zo heet pffff.
    De slaapvertrekken zijn heel verschillend. Heb nu 2 plekken gehad waar het ontbeit beter is dan in een gemiddeld 3sterren hotel. 1 plek was wat minder. Geen ontbeit maar wel een perfecte locatie.
    Het contact gaat soms moeizaam, sommige spreken zeer goed engels. Het meisje dat ik had ontmoet sprak het vloeiend. Vele sprek het wel maar vinden het lastig en durven het niet andere spreken helemaal niet.
    Verder ligt de armoede grens erg hoog. Maar als je een beetje afwijkt van de hoofdstraten dan zijn de mensen "oprecht" vriendelijk.

    Met mijn lichaam gaat het nog steeds heel goed. Niet aan de schijt, heb een flesje whiskey;)

    Ik snap nu wel waarom Hollanders geliefd zijn: ze geven veel fooi, betalen voor alles(vaak te veel), en sommige zijn lui dus willen gebracht worden. Als ze vragen waar ik vandaan kom Zit aan het bier voor 0,45€en zeg Holland dan krijg ik meteen korting. Alleen ze geloven het in eerste instantie niet:)

    Kus Ruwan

  • 05 November 2013 - 10:29

    Els En Paul:

    He Ruwan die whiskey he, van je ome Paul geleerd. Wel voor het eten innemen natuurlijk! Geweldig om ons kleine neefje zo te zien in het verre Vietnam. Geweldig man. Dikke kus van ons beiden. Paul en Els.

  • 07 November 2013 - 10:58

    Iris:

    Wat heerlijk om te lezen dat je het zo naar je zin hebt!
    liefs iris xxxx

  • 12 November 2013 - 14:53

    Denise:

    Hey ruwan..
    Ik lees je reis elke keer, alleen bij deze heb ik niet eens gereageerd.
    De foto's zijn erg mooi en leuk om te zien.
    Je glundert er van.. Superr..

    Liefs Denise

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruwan

Rondreizende

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 310
Totaal aantal bezoekers 8086

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 29 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: