De warige week - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu De warige week - Reisverslag uit Ho Chi Minhstad, Vietnam van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu

De warige week

Door: Ruwan Henrichs

Blijf op de hoogte en volg Ruwan

12 November 2013 | Vietnam, Ho Chi Minhstad

Zo zit lekker in Hoi An aan het water en zo moet je maken dat je weg komt ivm een tyfoon die er aan komt.
Iedereen is heel erg bang dus ik besluit te vertrekken.
Aangekomen op het vliegvel krijg ik te horen dat alle vluchten zijn geanuleerd. Op dat monent ontmoet ik twee Irsche mensen die in de zelfde shit zitten als ik. We besluiten samen naar het trein statsion te gaan en daar een ticket te kopen. Gelukkig gaat er een trein alleen die vertrekt pas over 5 uur en dan moeten we nog 17uur in de trein zitten (de treinen gaan ongv 60 tot 80 km/h). We besluiten deze toch maar te nemen. Goede plekken hadden we niet. Het waren Hard Seat stoelen (het was een bank) van hout gemaakt het leek op een picknik tafel.Het enige positieve was dat er Airco was.

Na een lange dag reizen eindelijk aangekomen in Ho Chi Minh. De lokale bewoner gebruikt echter nog steeds Saigon en het treinstation heet ook nog steeds Saigon. De eerste dag besluit ik samen met de Iren lekker te gaan stappen en te feesten. Hiervoor is Saigon zeer geschikt, groten kroegen en clubs zijn overal te vinden en te horen.

De 2de dag buisluit ik naar de tunnels te gaan Cu Chi(wordt uitgespreken als Gucci tunnels).
Dit was een geweldige ervaring. Er was goed weergeven hoe het leven voor de Vietnam strijders er moet hebben uitgezien. Het waren werkelijk verschrikkelijke omstandigheden. De Vietnamese deden alles om te overleven. Ze gebruikten vallen die normaal voor dieren werden gebruikt nu tegen de Amerikanen. Ook heb ik geleerd waarom de Vietnamsen zo hard waren en de wil hielden om te vechten. Dit had enkel te maken dat ze door niemand overheerst wilde worden.

Na wat infromatie werd er gevraagd of wij wilden schiten met geweren uit die tijd. Ik koos voor een AK-47 geweldig om daar mee te schieten!!!
Vervolgens ging ik de tunnels in. de Tunnels waren 250 km lang en wij hadden de kans om 150meter er door heen te kruipen. Ik ben niet snel claustrofobisch alleen in deze smalle gangen waar je kruipend op de tast je weg moet vinden vond ik het na 30 meter wel mooi geweest.
Verder is dit een aanrader voor iedereen die een keer naar Saigon wilt gaan.

De laaste dag Saigon ben ik met een bood door de Mekon Delta gevaren. Je komt hier dan langs eilanden die worden bewoont door mensen en die daar hun specialiteiten beoefenen. Zo was er een eiland waar bijen heel veel gebruikt werden, een ander eiland daar werd veel gebruik gemaakt van kokosnoten en weer een ander eiland daar werd veel gebruik gemaakt van fruit. Verder was het varen/ dobberen op een klein bootje dwars door de varens een plezierige ervaring.

Morgen zal ik verder reizen in de richting van Dalat. Dit is een plaats 250km ten noorden van Saigon.

Groetjes uit Vietnam

  • 12 November 2013 - 14:29

    Leon:

    He pik lekker hoor verder geen last meer van de storm?

  • 12 November 2013 - 14:48

    Denise :

    Hey ruwan..
    Dat was ff eng ja met stormen, daar kan ik me wat bij indenken.
    Verder klinkt het even als goed maar ook met heel wat nieuwe ervaringen.
    Doe voorzichtig en gelukkig dat je ons weer hebt laten weten wat jou ervaringen zijn..

    Hou je haaks....
    Veel plezier met je verdere reis...
    Liefs Denise

  • 12 November 2013 - 17:11

    Huib Giltay Veth:

    Als je deze storm overleefd hebt kan het alleen maar leuker worden, echt naar als je die beelden ziet.
    Ga zo door en veel groeten vanuit SPH en alle Ajaxieden die daar rond lopen!

  • 16 November 2013 - 09:56

    Ruwan S.S. Henrichs:

    De storm is gelukkig over. Wel zo nu en dan een bui maar dat is niet erg.
    Je kan merken dat het wintertijd is(ja dat hebben ze ook in Azie). Het is een stuk kouder in het noorden dan in het zuiden. Ben nu in het noorden en het is zo'n 19graden. terwijl het in het zuiden rond de 30graden is.

    Huib ik zal aan je denken als jij aan het lesgeven bent en ik op het strand lig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruwan

Rondreizende

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 219
Totaal aantal bezoekers 8103

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 29 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: