Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu

Maleisie

Door: Ruwan Henrichs

Blijf op de hoogte en volg Ruwan

10 Maart 2014 | Maleisië, Kuala Lumpur

Dan is hier toch maar weer eens een update op het meest productieve reisblog van Nederland......

Wat heb ik de afgelopen tijd gedaan.... Ben eigenlijk alleen maar in Maleisie geweest. Heb tussendoor wel een uitstapje gemaakt naar Borneo maar dat was het dan ook wel weer.

Maleisie: Is een leuk land, afwisselende natuur, bevolking,steden en dorpen. Ook zijn er vele culturen te bewonderen. De grootste groepen zijn de Moslims, Chinezen en mensen uit India. Onder de oude bevolking zijn ook weer verschillende vormen van culturen (in mijn ogen is dat meer een mengelmoes).

Maleisie heeft niet echt grote steden, maar met Kuala Lumpur (KL) heeft Maleisie toch een wereldstad. Ik zelf ben hier totaal 2 weken geweest. Het is ook zeker een aanraaier. De natuur in Maleisie is mooi, zo heb je er regenwouden (oudste ter wereld: Taman Negara), Jungle (vooral te vinden in Borneo). De Jungle in Borneo is geweldig. Zo kan je hier vele aap soorten bezichten en andere wildlife soorten. Ik vond het zien van wilde Oerang Oetangs toch wel erg speciaal. Had deze apen wel eerder in een dierentuin gezien maar in het wild blijft het toch anders. De wandelingen in Borneo waren echter wel zwaar: het was warm, vochtig, steile beklimingen en overal oerwoud. Maar als je dan wilde beesten ziet dan maakt dat toch weer je dag goed.

De welvaard in Maleisie ligt hoger dan in sommige andere landen in Azie (zoals Vietnam, Laos, Cambodja en Thailand). De welvaart is vooral te danken aan de olie export. Vooral Palmolie wordt veel vanuit Maleisie gexporteerd, De Welvaard is echter het meest terug te zien in steden als Kuantan en KL. In kleinere steden is de welvaard terug te zien in het aantal shopping malls/ winkel gelegenheden. Over het algemeen heeft de Maleisier meer te besteden dan in de eerder genoemde andere landen. Maar densondanks Is er nog steeds veel armoede.
Ik ben dwars door Meleisie getrokken, hier kom je terecht in de binnelanden. Hier zie je pure armoede, mensen die leven van 3euro per dag, leven op straat, houten huisjes die bijna instorten, kinderen die spelen met een vierkante bal op een afvalhoop.
Maleisie blijft een van de vele landen in Azie met dit zelfde probleem ''armoede legt op de loer''

Ik weet niet of ik dit land kan aanraden. Ik ben zelf in zo goed als alle redelijk begaanbare plaatsen geweest. sommige dorpen waren zo klein dat het niet de moeite was. Ik vond zelfs dat je sommige dorpen niet eens een dorp kon noemen zo klein was het. Als je naar Maleisie gaat en je wilt niet naar Borneo, een eiland bezoeken als Perhantian of Tioman. Dan zou ik er niet heen gaan. Dan zijn Landen als Vietnam en Thailand leuker. Als je wilt rondtrekken en gaat voor makkelijk dan wel.
De meeste mensen spreken goed/voldoende engels, het vervoer (trein en bus) is over het algemeen goed en ook zijn er vele vliegvelden waar je goedkoop heen kan vliegen.

Ohjaa Hans was ook nog gekomen. Samen met Hans ben ik gaan duiken op Perhentian. Dit was heel mooi, de onderwater wereld blijft schitterend. Vele vissen, roggen, koraal en Hans heeft een schildpad gezien. Ik heb een baby schildpad te water mogen laten (hopelijk leeft kleine Henrichs nog).Hans heeft 12 duiken gemaakt en ik een schamelijke 5. Maar ik voel me toch niet zo zeker onder water. Waarschijnlijk ervaring!!!!!

Nu ben ik met Hans in KL. Hans heeft nog 2 dagen en gaat dan terug naar NL.
Mijn volgende stop wordt Indonesie en waarschijnlijk van daaruit naar Filipijnen.
Ik hoop dat ik ook wat foto's kan uploaden maar de computer heeft een Melkertbaan en weigert.

  • 10 Maart 2014 - 11:43

    Jeroen:

    Hey Reisblogger.

    Goed om weer een berichtje van je te ontvangen. Zeker als alles goed gaat.
    Ik lees deze keer gelukkig niet over ongelukken en overvallen.
    Het is wel duidelijk dat je ongelofelijk aan het genieten bent.

    Ontzettend veel plezier en op naar je volgende blog:-)

  • 11 Maart 2014 - 10:45

    Marleen Baas:

    Jeeej het blijft leuk om jou verhalen te lezen! Leuke foto's ook! Fijn om te horen dat alles goed gaat Ruwan! Geniet er lekker van, voor je het weet zit je alweer in het grauwe platte kikker land, waar wij overigens wel redelijk goed weer hebben voor de maand maart! Dikke knuffel xoxo marleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruwan

Rondreizende

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 8105

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 29 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: