Rondreis Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu Rondreis Taiwan - Reisverslag uit Taiwan, Taiwan van Ruwan Henrichs - WaarBenJij.nu

Rondreis Taiwan

Door: Ruwan Henrichs

Blijf op de hoogte en volg Ruwan

11 Juni 2014 | Taiwan, Taiwan

De afgelopen maand heb ik een rondreis gemaakt door Taiwan. Volgens vele is Taiwan het land als je het oude China wilt ontdekken.
Zo zijn er oude tradionele feesten, er wordt op de oude traditonele wijze gesproken en volgens de Chinezen is Taiwan zoals China er uit zou moeten zien.

Het land zelf is heel mooi, voor een strand vakantie moet je niet gaan want dat valt een beetje tegen. Het enige redelijke strand is te vinden in het zuiden (Kenting). De natuur is overweldigend. Aan de oostkant van Taipei bevind zich Taroko waar je langs metersdiepe kloven loopt of over een hangbrug tussen twee bergen.
Tussen de bergen zijn vele watervallen en meren te bewonderen. Ik had het geluk dat ik een wild hert, slangen en apen tegen kwam. Volgens de Tjap Tjoy boswachter was het uniek dat ik dat heb gezien.

Het verstaanbaar maken is niet alt te gemakkelijk in Taiwan. Zoals de vele Chinezen die ik eerder op mijn reis ben tegen gekomen hebben zij zoiets van spreek jij maar Chinees. Dit zorgde bij mij vaak voor agressie. Vind daardoor de Taiwanezen een stuk onvriendelijker dan bijvoorbeeld de mensen uit de Filipijnen of Vietnam. Desondanks was het een leuk land om te bezoeken. zeker als je in de buurt bent, Nederlanders krijgen 90dagen gratis visum.

Eten: Chinees '' heel verrasend'
Maar het is heel anders dan onze bami,nasi, tjap tjoy en wan tan. Niet alleen qau prijs want je betaald voor wat je in NL besteld bij een afhaalchinees 2euro pp. Ook vind ik het over het algemeen ook beter smaken. Wel zou het fijn zijn als de menu kaarten in het engels waren. Nu was het geen gok en dan maar hopen dat je wat lekkers kreeg.

Tempels: Die vind ik echt chinees. het schijnt dat ze wel wat afwijken maar in mijn ogen lijken ze allemaal op elkaar en ik zie geen verschil. Moet wel zeggen dat ik die draken nu wel gezien heb.Elke tempel moet beschermd worden vandaar een draak. Het enige beest zonder vijand.

De mensen hiet in Taiwan hebben het goed. Dit is na Singapore het meest welvarende land wat ik heb gezien. Het is weliswaar minder rijk dan Maleisie. Dit komt doordat Maleisie oli exporteerd naar Engeland. Maar in Taiwan zijn de verschillen minder groot. Mensen leven over het algemeen in de zelfde klassen zijn goed instaat om zich zelf van eten te voorzien. Ook beschikt de Taiwanees over dure electronica zoals bijvoorbeeld Iphone 5s.

Shoppen:
Dat valt tegen in Taiwan. De winkels zijn verdeeld over de steden. Eetkraampjes en cafe's krijgen de voorkeur in het centrum. Daardoor krijgt het wel een gezellige uitstraling. Vooral als je in de avond rond een uur of 6 gaat dan is zijn er vele nachtmarkten waar je de gekeste en lekkerste dingen kan proberen.

wat kost een maand Taiwan je een goede 1000 maar dan leef je lekker en geniet je van het leven. Een nadeel is dat mijn welvaartsbuikje wat begint toe te nemen. De strakte is er vanaf.

Wat komt er nog.

Morgen vlieg ik naar HongKong, 3 dagen party's
en dan naar Zuid-Afrika en 1 dagje Dubai

  • 11 Juni 2014 - 12:05

    Denise:

    Hey ruwan wat een leuke ervaringen en leuk dat je het zo vertelt zo kunnen wij meteen er een beeld van scheppen.. de foto's zijn prachtig.. geniet er nog even van en doe voorzichtig. . Tot spoedig weer als je weer terug in nl ben! Xxx mij

  • 11 Juni 2014 - 12:05

    Denise:

    Hey ruwan wat een leuke ervaringen en leuk dat je het zo vertelt zo kunnen wij meteen er een beeld van scheppen.. de foto's zijn prachtig.. geniet er nog even van en doe voorzichtig. . Tot spoedig weer als je weer terug in nl ben! Xxx mij

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ruwan

Rondreizende

Actief sinds 19 Sept. 2013
Verslag gelezen: 244
Totaal aantal bezoekers 8082

Voorgaande reizen:

28 Oktober 2013 - 29 Oktober 2014

Mijn eerste reis

Landen bezocht: